8 TIPS OM HET TRAINEN MAKKELIJKER TE MAKEN

Met 4 bonustips van oud-deelnemers.

Uit ervaring weten we dat het soms best lastig is om de motivatie te vinden om te gaan trainen. Helaas kunnen we niet je veters komen strikken of met een gashoorn klaarstaan voor een startsein. Wel hebben we een aantal goede tips om het trainen op te pakken:

1. TRAIN SAMEN
Door samen te trainen heb je altijd een stok achter de deur. Bovendien is het gezelliger waardoor de tijd voor je gevoel ook sneller gaat. Daarnaast kun je elkaar motiveren om toch nog even door te zetten als je geen zin meer hebt.


2. PLAN JE TRAININGEN VOORUIT
Dit lijkt misschien overbodig, maar als je voor de avond al een training op de planning hebt staan, ben je eerder gemotiveerd om ook daadwerkelijk te gaan. Maak het jezelf nóg makkelijker door je sportoutfit vast klaar te leggen voor wanneer je thuiskomt. Dan is het alleen nog omkleden en gaan!


3. WORD LID VAN DE MYSTERY MOUNTAIN GROEP OP STRAVA
Dit werkt zeker motiverend! Je ziet wat de overige deelnemers doen en kunt op afstand samen trainen of een wedstrijdje lopen/fietsen. Een beetje competitie kan geen kwaad toch 😉

4. STEL DOELEN
Leg concreet vast wat je de komende maand wil bereiken. Als fietser kun je bijvoorbeeld als doel stellen om minimaal 100 km per week te fietsen. Wij raden aan om altijd een sportmedisch onderzoek te doen. Je weet dan hoe je ervoor staat qua conditie en wat realistische doelen zijn. 

5. GEEF JE OP VOOR LOKALE SPORTEVENEMENTEN
Er worden tal van sportevenementen georganiseerd door het hele land. Soms zelfs gratis. Je hebt dan elke keer weer iets om naar toe te werken en je kunt voor jezelf bijhouden of je goed op weg bent om je gestelde doelen te behalen.

6. KOOP EEN SPORTHORLOGE OF ACTIVITY TRACKER
Hiermee kun je eenvoudig trainingen registreren en je vooruitgang bijhouden. Train bijvoorbeeld op hartslag of op tijd. En een nieuwe gadget is altijd leuk toch!   

7. NEEM VOLDOENDE RUST
Heb je een keer écht geen zin om te trainen? Sla dan over. Tijdens Mystery Mountain is het uiteraard belangrijk om fit aan de start te verschijnen, maar je lichaam de nodige rust geven is net zo belangrijk.

8. MAAK ER IETS LEUKS VAN
Misschien wel de allerbelangrijkste tip die we je kunnen geven. De enige manier om vol te houden is als je plezier hebt in het trainen. Probeer eens iets anders dan je gebruikelijke trainingsrondje. Ga een keer naar een trampolinepark, klimhal of huur een kano en ga lekker het water op! Er zijn talloze manieren om je lichaam in beweging te brengen, dus maak er iets leuks van!